7.Sınıf Bir Çokluğu Diğer Bir Çokluğun Yüzdesi Olarak Hesaplama Konu Anlatımı M.7.1.5.2. Bir çokluğu diğer bir çokluğun yüzdesi olarak hesaplar. Örneğin 20 sayısı 50’nin %40’ıdır. Bir Çokluğu Diğer Bir Çokluğun Yüzdesi Olarak Hesaplama Örnek: 30 sayısı 120 sayısının yüzde kaçıdır? Çözüm: 1.Yol::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 120 sayısının % kaçıdır …
Devamı..7.Sınıf Yüzdesi Verilen Çokluğun Tamamını Bulma Konu Anlatımı
7.Sınıf Yüzdesi Verilen Çokluğun Tamamını Bulma Konu Anlatımı Kazanımı M.7.1.5.1. Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur. Yüzdesi Verilen Çokluğun Bütününü Bulma Örnek: Hangi sayının %20’si 30 eder? Çözüm: 1.Yol::(Tavsiye edilen yol) % 20 si 30 …
Devamı..7.Sınıf Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesini Bulma Konu Anlatımı
7.Sınıf Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesini Bulma Konu Anlatımı Kazanımları M.7.1.5.1. Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur. Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesini Bulma Örnek: 200 sayısının %30’u kaçtır? Çözüm: %30= olduğuna göre ; Biz 200 ‘ün ‘unu bulacağız. Bir miktarın kesir kadarını …
Devamı..5.Sınıf Doğruların Birbirine Göre Durumları Konu Anlatımı
5.Sınıf Doğruların Birbirine Göre Durumları Konu Anlatımı Kazanımları M.5.2.1.6. Bir doğru parçasına paralel doğru parçaları inşa eder, çizilmiş doğru parçalarının paralel olup olmadığını yorumlar. Doğruların Birbirine Göre Durumları Aynı düzlemdeki iki doğrunun kesişen, paralel, çakışık olmak üzere üç farklı durumu vardır. Kesişen doğrular Paralel doğrular Çakışan Doğrular Kesişen …
Devamı..5.Sınıf Bir Doğruya Dikme Çizme Konu Anlatımı
5.Sınıf Bir Doğruya Dikme Çizme Konu Anlatımı Kazanımları: M.5.2.1.5. Bir doğruya üzerindeki veya dışındaki bir noktadan dikme çizer. Doğruya Üzerindeki Bir Noktadan Dikme Çizme Örnek: Yukarıda bir doğru üzerinde bir A noktası verilmiştir. Bu noktadan geçecek şekilde bu doğruya dikme çiziniz. Çözüm:(1.Yöntem) Pergel belirli bir miktar açılır …
Devamı..5.Sınıf Açılar Konu Anlatımı
5.Sınıf Açılar Konu Anlatımı Kazanımları M.5.2.1.4. 90°’lik bir açıyı referans alarak dar, dik ve geniş açıları oluşturur; oluşturulmuş bir açının dar, dik ya da geniş açılı olduğunu belirler. Açılar Açı: Başlangıç noktaları aynı olan iki ışının birleşimiyle oluşan açıklığa açı denir. Açılar açı ölçer ve cetvel kullanarak çizilir. Açının Sembolle …
Devamı..5.Sınıf Nokta Doğru Doğru Parçası Işın Konu Anlatımı
5.Sınıf Nokta Doğru Doğru Parçası Işın Konu Anlatımı Ders Kazanımları M.5.2.1.1. Doğru, doğru parçası, ışını açıklar ve sembolle gösterir M.5.2.1.2. Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder. M.5.2.1.3. Bir doğru parçasına eşit uzunlukta doğru parçaları çizer. Temel Geometrik Kavramlar Konu Anlatımı Nokta: Kalemin bıraktığı ize …
Devamı..8.Sınıf Matematik Eğim Testi Çöz
8.Sınıf Matematik Eğim Testi Çöz 👀 Öğrenci seviyesine uygun olarak kazanım odaklı hazırlanmıştır. Sık karşılaşılan soruları içerir. Testimiz seçkin sorularla oluşturulmuştur. Ortalamaya göre başarı durumunuzu gösterir. Testimiz kolay orta zor şeklinde sorulardan oluşur Soru çeşitliliğiyle konuyu taramanızı sağlar. Konunun özünü teşkil eden kavramlara yönelik sorulara ağırlık verilmiştir. Başarınızı kayıt ederseniz …
Devamı..8.Sınıf Doğrusal Denklem Grafikleri Testi Çöz
8.Sınıf Doğrusal Denklem Grafikleri Testi Çöz Öğrenci seviyesine uygun olarak kazanım odaklı hazırlanmıştır. Sık karşılaşılan soruları içerir. Testimiz seçkin sorularla oluşturulmuştur. Ortalamaya göre başarı durumunuzu gösterir. Testimiz kolay orta zor şeklinde sorulardan oluşur Soru çeşitliliğiyle konuyu taramanızı sağlar. Konunun özünü teşkil eden kavramlara yönelik sorulara ağırlık verilmiştir. Başarınızı kayıt ederseniz …
Devamı..8.Sınıf Doğrusal İlişkiler Testi Çöz
8.Sınıf Doğrusal İlişkiler Testi Çöz Öğrenci seviyesine uygun olarak kazanım odaklı hazırlanmıştır. Sık karşılaşılan soruları içerir. Testimiz seçkin sorularla oluşturulmuştur. Ortalamaya göre başarı durumunuzu gösterir. Testimiz kolay orta zor şeklinde sorulardan oluşur Soru çeşitliliğiyle konuyu taramanızı sağlar. Konunun özünü teşkil eden kavramlara yönelik sorulara ağırlık verilmiştir. Başarınızı kayıt ederseniz , …
Devamı..