5.Sınıf Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler Testi Çöz Öğrenci seviyesine uygun olarak kazanım odaklı hazırlanmıştır. Sık karşılaşılan soruları içerir. Testimiz seçkin sorularla oluşturulmuştur. Ortalamaya göre başarı durumunuzu gösterir. Testimiz kolay orta zor şeklinde sorulardan oluşur Soru çeşitliliğiyle konuyu taramanızı sağlar. Konunun özünü teşkil eden kavramlara yönelik sorulara ağırlık verilmiştir. Başarınızı …
Devamı..5.Sınıf Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler Testi-1 İndir
5.Sınıf Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler Testi-1 İndir Testlerimiz kazanım odaklı hazırlanmıştır. Her bir veya iki kazanıma bir test olacak şekildedir. Her yayınlanan test içerik olarak önceki testlerin devamı olarak ayrı ayrı sayfalarda gösterilmiştir. Testimiz kolay orta zor şeklinde sorulardan oluşur Testin sonunda Cevap anahtarı mevcuttur. Testin sonunda PDF şeklinde …
Devamı..5.Sınıf Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler Konu Anlatımı
5.Sınıf Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler Konu Anlatımı Kazanım odaklı Öğrenci seviyesine uygun Soru çeşitliliğini sunan Konunun özeti niteliğindedir…. 5.Sınıf Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler Konu Anlatımı Nokta Doğru Doğru Parçası Işın Konu Anlatımı Açılar Konu Anlatımı Bir Doğruya Dikme Çizme Konu Anlatımı Doğruların Birbirine Göre Durumları Konu Anlatımı 5.Sınıf …
Devamı..7.Sınıf Yüzdeli Arttırma Azaltma Hesapları Konu Anlatımı
7.Sınıf Yüzdeli Arttırma Azaltma Hesapları Konu Anlatımı Kazanımları M.7.1.5.3. Bir çokluğu belirli bir yüzde ile arttırmaya veya azaltmaya yönelik hesaplamalar yapar. 7.Sınıf Yüzdeli Arttırma Azaltma Hesapları Bir sayı %10 fazlası demek, o sayının %110’u demektir. Bir ürünü %10 karlı hali,o ürünün alış fiyatının %110’u demektir. Bir sayının %20 eksiği demek …
Devamı..7.Sınıf Bir Çokluğu Diğer Bir Çokluğun Yüzdesi Olarak Hesaplama Konu Anlatımı
7.Sınıf Bir Çokluğu Diğer Bir Çokluğun Yüzdesi Olarak Hesaplama Konu Anlatımı M.7.1.5.2. Bir çokluğu diğer bir çokluğun yüzdesi olarak hesaplar. Örneğin 20 sayısı 50’nin %40’ıdır. Bir Çokluğu Diğer Bir Çokluğun Yüzdesi Olarak Hesaplama Örnek: 30 sayısı 120 sayısının yüzde kaçıdır? Çözüm: 1.Yol::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 120 sayısının % kaçıdır …
Devamı..7.Sınıf Yüzdesi Verilen Çokluğun Tamamını Bulma Konu Anlatımı
7.Sınıf Yüzdesi Verilen Çokluğun Tamamını Bulma Konu Anlatımı Kazanımı M.7.1.5.1. Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur. Yüzdesi Verilen Çokluğun Bütününü Bulma Örnek: Hangi sayının %20’si 30 eder? Çözüm: 1.Yol::(Tavsiye edilen yol) % 20 si 30 …
Devamı..7.Sınıf Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesini Bulma Konu Anlatımı
7.Sınıf Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesini Bulma Konu Anlatımı Kazanımları M.7.1.5.1. Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur. Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesini Bulma Örnek: 200 sayısının %30’u kaçtır? Çözüm: %30= olduğuna göre ; Biz 200 ‘ün ‘unu bulacağız. Bir miktarın kesir kadarını …
Devamı..5.Sınıf Doğruların Birbirine Göre Durumları Konu Anlatımı
5.Sınıf Doğruların Birbirine Göre Durumları Konu Anlatımı Kazanımları M.5.2.1.6. Bir doğru parçasına paralel doğru parçaları inşa eder, çizilmiş doğru parçalarının paralel olup olmadığını yorumlar. Doğruların Birbirine Göre Durumları Aynı düzlemdeki iki doğrunun kesişen, paralel, çakışık olmak üzere üç farklı durumu vardır. Kesişen doğrular Paralel doğrular Çakışan Doğrular Kesişen …
Devamı..5.Sınıf Bir Doğruya Dikme Çizme Konu Anlatımı
5.Sınıf Bir Doğruya Dikme Çizme Konu Anlatımı Kazanımları: M.5.2.1.5. Bir doğruya üzerindeki veya dışındaki bir noktadan dikme çizer. Doğruya Üzerindeki Bir Noktadan Dikme Çizme Örnek: Yukarıda bir doğru üzerinde bir A noktası verilmiştir. Bu noktadan geçecek şekilde bu doğruya dikme çiziniz. Çözüm:(1.Yöntem) Pergel belirli bir miktar açılır …
Devamı..5.Sınıf Açılar Konu Anlatımı
5.Sınıf Açılar Konu Anlatımı Kazanımları M.5.2.1.4. 90°’lik bir açıyı referans alarak dar, dik ve geniş açıları oluşturur; oluşturulmuş bir açının dar, dik ya da geniş açılı olduğunu belirler. Açılar Açı: Başlangıç noktaları aynı olan iki ışının birleşimiyle oluşan açıklığa açı denir. Açılar açı ölçer ve cetvel kullanarak çizilir. Açının Sembolle …
Devamı..