Pazartesi , Ekim 3 2022
Ana Sayfa / Matematik / Ortaokul / 6.Sınıf Matematik / 6.Sınıf-Kesirlerle İşlemler / 6.Sınıf Kesirlerle İşlemler Testi Çöz

6.Sınıf Kesirlerle İşlemler Testi Çöz

  • Testlerimiz interaktif testlerdir.
  • Testlerin sonunda sonucu başarı listesine ekleyebilir sıralamanızı görebilirsiniz.
  • Testleri çözen kişilerin başarı oranı ortalamasını gösterir, sizin sonucunuzu grafikle gösterir.
  • Modülerdir. Kazanım kazanım ayrılmıştır.
  • Kazanım kazanım ayrıldığı için öğrenilen kazanıma ait hemen test çözme imkanını veririr
  • Sorular hazırlanırken görselli kazanımı ölçen ve kitaplarda sık karşılaşılan soru tiplerine yer verilmiştir.
6.Sınıf Kesirlerle İşlemler Testi Çöz
Kazanımlar:

  • M.6.1.5.1. Kesirleri karşılaştırır, sıralar ve sayı doğrusunda gösterir.M.6.1.5.2. Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
  • M.6.1.5.3. Bir doğal sayı ile bir kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır.M.6.1.5.4. İki kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır.
    a) Örneğin 6 .2/3 ifadesinin 6 tane 2/3’ün toplamı anlamına geldiği ve 2/3
    6 ifadesinin de 6’nın 2/3kadarıolduğu ve bu işlemlerin aynı sonucu verdiği vurgulanır. b) Gerçek hayat durumları ve uygun kesir modelleriyle yapılacak çalışmalara yer verilir. c) Bir doğal sayı 1’den büyük bir kesirle çarpıldığında sonucun bu sayıdan büyük bir sayı, 1’den küçükbir kesirle çarpıldığında ise bu sayıdan küçük bir sayı olduğunu anlamaya yönelik çalışmalara yer verilir. a) Örneğin 1/2. 2/5 ifadesinin 2/5’in 1/2’si (yani yarısı) ve 2/5. 1/2ifadesinin 1/2’nin 2/5’i anlamına geldiği vurgulanır. b) Gerçek hayat durumları ve uygun kesir modelleriyle yapılacak çalışmalara yer verilir.
  • M.6.1.5.5. Bir doğal sayıyı bir kesre ve bir kesri bir doğal sayıya böler, bu işlemi anlamlandırır.M.6.1.5.6. İki kesrin bölme işlemini yapar ve anlamlandırır.
    a) İlk önce birim kesirlerle işlemler yapılır.Örneğin 6 ÷ 1/2ifadesinin 6’nın içinde kaç tane 1/2 olduğu,1/2÷ 2 ifadesinin de 1/2'yi 2’ye bölmek (yani1/2’nin yarısı) olduğu Yılbaşı Tatili modellerle fark ettirilir.

    Örneğin 3 ÷ 3/4 ifadesinin 3’ün içinde kaç tane 3/4 olduğu, 3/4 ÷ 3 ifadesinin de 3+4 ’ü 3’e bölmek olduğu modellerle fark ettirilir.Daha sonra diğer kesirlerle işlemler ele alınır.
    b) Bir doğal sayı 1’den büyük bir kesre bölündüğünde sonucun bu sayıdan küçük bir sayı, 1’den küçük bir kesre bölündüğünde ise bu sayıdan büyük bir sayı olduğunu anlamaya yönelik çalışmalara yer verilir. Bölme işlemi anlamlandırılırken büyük kesrin küçük kesre bölündüğü ve sonucun tam sayı çıktığı basitişlemler üzerinde durulur.
    Örneğin 1/2 ÷ 1/4 ifadesinin, yarımın içinde kaç tane çeyrek olduğu anlamına geldiği modellerle ele alınır.

  • M.6.1.5.7. Kesirlerle yapılan işlemlerin sonucunu tahmin eder.M.6.1.5.8. Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.

    M.6.1.6.1. Bölme işlemi ile kesir kavramını ilişkilendirir.

    a) Kesir gösteriminin aynı zamanda bölme işlemini de ifade ettiği vurgulanır. Örneğin 9/2 kesri aynı zamanda 9’un 2’ye bölünmesi anlamını taşır. Bu kazanım kapsamında tam bölünemeyen doğal sayılarla bölme işlemi yapmaya yönelik çalışmalara da yer verilir. Bölme işleminde virgül kullanımı üzerinde durulur. Virgülden sonra en çok üç basamaklı sayılarla sınırlı kalınır.

  • b) Devirli ondalık gösterimler tanıtılır fakat devirli ondalık gösterimlerin kesre dönüştürülmesine girilmez

6.Sınıf Matematik Konu Anlatımları için>>

6.Sınıf Matematik Konu kazanım testi indirmek için>>

6.Sınıf  Matematik Test Çözmek için>>

6.Sınıf Daha Çok Döküman için >>

Bunlar da İlgini çekebilir

6.Sınıf Kesirlerle Yapılan İşlemlerde Tahmin Testi Çöz

6.Sınıf Kesirlerle Yapılan İşlemlerde Tahmin Testi Çöz Öğrenci seviyesine uygun olarak kazanım odaklı hazırlanmıştır. Kazanım …

6.Sınıf Kesirlerle Çarpma ve Bölme İşlemi Testi Çöz

6.Sınıf Kesirlerle Çarpma ve Bölme İşlemi Testi Çöz Öğrenci seviyesine uygun olarak kazanım odaklı hazırlanmıştır. …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Abone Ol

Sitemize Eklenen Son Gönderilerden Abone olarak Haberdar olabilirsiniz

E mail Adresinizi Giriniz